Duurzaam ondernemen

Bekaerts wereldwijde strategie voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (CSR: corporate social responsibility) is gebaseerd op vier hoofdpijlers: onze verantwoordelijkheid op de werkplek, op de markt, ten aanzien van het milieu en tegenover de maatschappij. Onze CSR- inspanningen en –activiteiten zijn daarom gericht op de belangen van alle stakeholders: medewerkers, klanten, aandeelhouders, partners, lokale overheden en de gemeenschappen waarin we actief zijn.

Bekaert’s CSR rapport 2012 pdf is gebaseerd op de GRI G3 Richtlijnen met betrekking tot GRI duurzaamheidsrapportering. De aanvraag tot certifiëring van het rapport 2013 pdf was nog in behandeling op de dag van de publicatie van dit jaarverslag. Global Reporting Initiative (GRI) is een non-profitorganisatie die economische duurzaamheid bevordert.  In 2013 werd Bekaert opnieuw erkend voor haar maatschappelijk verantwoord ondernemen door de opname in de Ethibel Excellence Index (ESI) Europe – een referentie criterium voor toppresteerders op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen gebaseerd op Vigeo’s onderzoek – en in die van Kempen SRI.

Ethibel excellence 2 logo